9 Mayıs 2014 Cuma

Babakale

















    Gördüğüm en güzel , en samimi ve en kişiliği olan köy Babakale. Türkiye'nin en batısında Çanakkale'nin Ayvacık ilçesine bağlı şipşirin bir balıkçı köyü Babakale... Kışın sakin sessiz, yazın kalabalık ve hareketli....
  Hani dedim ya kişiliği olan bir köy , gerçekten öyle her sokak, ev , kapı kendine özel bir şeyler  barındırıyor içinde... Soğuk bir günde sevgilimle dolaşırken sessiz sokaklarında her kapıda asılı olan renk renk iplerle örülü urganlar dikkatimizi çekti.
  Kimisinde sımsıkı bağlı kimi kapıda olduğu gibi sere serpe...
  Bu urganların anlamı  ' evdeyiz, evde yokuz ' demekmiş. Bağlanma şekli  gelen komşuya ev sahibinin evde olup olmadığını , yakında olup olmadığını anlatıyormuş. Kapıda ki ip sıkı sıkı bağlı ise 'hiç kapıyı çalma komşum , belki bir iki gün belki bir iki ay yokum , uzaklardayım' derken hafiften , uydurukcuktan bağlı ise 'buralardayım hemen dönerim ' diyormuş. Öyle kendi halinde tatlı Çanakkale rüzgarında hafif hafif sallanıyorsa ev sahibi evde , gir sıcak bir çayını iç ....

     Şehirde üst komşundan bile haberin olamıyorken bu kadar naif bu kadar masum bir adetin hala devam ediyor olması insanın içini yumuşatıyor ... Hani 'emekli olunca Bozcada'ya yerleşicim ben 'der ya herkes , öyle bir düşüncem olsaydı kesinlikle bu sevimli balıkçı köyüne yerleşirdim.
Paylaş

4 yorum :

  1. Tam bir kapı hastasıyım,sabah sabah bu kendine has ev kapıları görmek ne iyi geldi bana.Obeyaz evin tatlılığını ne öyle,o yeşil kapı? üzerinde koca yutacağı olan..Teşekkürler güzel paylaşımın için:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim :) Ya kapılara bende bayıldım , önce hangisini fotoğraflayacağımı şaşırdım resmen :)

      Sil
  2. Dün eşim iş için gittiği Çanakkale, biga, bandırma hattından döndü. nasıl fotoğraflar çekmiş, nasış güzellikler yakalamış, akşamdan beri bakıp bakıp duruyorum. Bizim de niyetimiz - Allah nasip etsin- Alp'in okulu bitince oralara, en azından bir ege kasabasına yerleşmek.
    Burayı duydum ama bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum. O kapılara nasıl bayıldım. Hepsinin önünde saygı ile eğiliyorum gerçekten. Nasıl samimi, nasıl gerçekler. Hele o urgan seromanisi...
    Çok seviyorum Ülkemi ve bu güzellikler yok olsun istemiyorum hiç.
    Teşekkürler paylaşımın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'cim inşallah bu dileğiniz gerçek olur... Her gün ne kadar güzel bir şehirde yaşadığımı hatırlatıyorum kendime. Her köşesi o kadar güzel ve doğal ki... Ve bu güzellikler hep kalsın istiyorum bende :)

      Sil