29 Mart 2013 Cuma

Krep Bohçası

    Krep ile olan herşeye bayılıyorum. Bana hep ailece uzun uzun yaptığımız pazar kahvaltılarını hatırlatıyor. Annem de çalıştığı için haftasonu kahvaltılarını illa ki özel bir hale getirirdi. Üzümlü kurabiyelerin kokusuyla uyandığım çok olmuştur.


 Krep için ;
-1 çay bardağı su
-1 çay bardağı süt
-1 su bardağı un
-3 yumurta
-1 tutam tuz
-Yarım çay bardağı sıvı yağ

 Un haricinde bütün malzemeleri derin bir kapta hızlıca çırptım. Unu eleyerek yavaş yavaş ekledim ve çırpmaya devam ettim.
Daha sonra yağladığım ısınmış tavaya kepçe yardımı ile karışımdan dökerek her iki tarafınıda kızarana kadar pişirdim.


Kıymalı iç İçin,
Malzemeler  ;
-1 küçük soğan
-250 gr kıyma
-Yarım çay bardağı ceviz içi
-2 yemek kaşığı domates salçası
-Yarım çay bardağı sıvı yağ
-2 diş sarımsak
-2 adet çarliston biber 
-Arzu ettiğiniz baharatlar, tuz
-5,6 sap taze soğan sapı

   Soğanı pembeleşinceye kadar kavurduktan sonra kıymayı ekliyoruz. Ben kıyma ve soğanı yağ ile değil çok az su ile kavuruyorum. Kesinlikle etin ve soğanın lezzeti başka oluyor o zaman .
   Kıyma iyice suyunu çekince salça, doğranmış biber,sarımsak,sıvı yağ ve baharatlarını ekleyip 5 dakika kadar daha kavuruyoruz. Altını kapatınca cevizini ekliyoruz.
   Genişçe bir tabağa hazırladığımız kreplerden bir adet alıp ortasına kıymalı harcımızdan koyuyoruz.
 Bohça gibi uçlarından kapatıp soğan sapı ile bağlıyoruz. Bohçalarımızı yağlı kağıt serili tepsiye dizip 180 derecelik fırında kızarana kadar yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz.

                                                              Afiyet olsun :)



Paylaş

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder